Uchwała nr LVII/1189/06 Rady Miasta Katowice z dnia 27 marca 2006r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Katowice
Rozdział 7
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku
§ 9.
1. Właściciele zwierząt domowych zobowiązani są do:
1) dbania by zwierzęta nie zakłócały spokoju, nie stanowiły zagrożenia oraz uciążliwości dla otoczenia;
2) bezzwłocznego usuwania z miejsc publicznych, zanieczyszczeń i odchodów własnych zwierząt domowych;
3) wyprowadzania psów na smyczy i w kagańcu
2. Zezwala się na zwolnienie psów ze smyczy jedynie w miejscach mało uczęszczanych przez ludzi i tylko w przypadku, gdy właściciel psa ma możliwość sprawowania bezpośredniej kontroli nad jego zachowaniem.
3. Zabrania się wprowadzania psów do budynków użyteczności publicznej i obsługi ludności, piaskownic, na wydzielone place zabaw dla dzieci, boiska, kwietniki i fontanny itp. Zakaz wprowadzania psów do budynków użyteczności publicznej i obsługi ludności nie dotyczy psów będących przewodnikami dla inwalidów.
4. Właściciele psów zobowiązani są do okazywania dowodów płacenia podatku od posiadania psów i zaświadczeń ich szczepienia oraz okazywania tych dokumentów na żądanie osób działających z upoważnienia Prezydenta Miasta Katowice.
5. Właściciele i administratorzy budynków wielomieszkaniowych zobowiązani są do postawienia na swoim terenie odpowiednio oznakowanych i zabezpieczonych koszy na psie odchody oraz regularnego opróżniania i dezynfekowania tych pojemników.
6. Dopuszcza się utrzymywanie zwierząt domowych w budynkach wielorodzinnych po zapewnieniu odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny, o ile nie powoduje to nadmiernej uciążliwości dla współlokatorów. Wskazane jest przy tym zamieszczenie odpowiedniego zapisu w regulaminie porządku domowego zatwierdzonego przez zarządcę lub właściciela