Wiele hoteli promuje się hasłem „pet friendly”, deklarując, że z chęcią przyjmują także czworonożnych gości. Często jednak okazuje się, że obowiązuje tutaj mnóstwo ograniczeń, które de facto uniemożliwiają wielu osobom przyjazd do hotelu z pupilem. Na co należy tutaj zwrócić szczególną uwagę? Po kilka wskazówek zajrzyj do naszego artykułu.
Wiele hoteli jest przyjaznych psom, ale… nie wszystkim. Zdarza się, że ograniczenie stanowi masa zwierzęcia. Na przykład: niektóre hotele nie przyjmują psów powyżej 30 kilogramów. Innym ograniczeniem może być rasa psa. Są hotele, które z góry zaznaczają, że nie można się w nich zatrzymać ze zwierzakiem rasy powszechnie uznawanej za agresywną.
Należy się upewnić, czy hotel pobiera osobną opłatę za psa. Ta zwykle jest uzależniona od masy ciała zwierzęcia/jego wielkości. Nie powinna być równa opłacie za gościa, na co koniecznie trzeba zwrócić uwagę.
To, czy hotel faktycznie jest „pet friendly”, można wstępnie ocenić przez pryzmat tego, czy obiekt gwarantuje czworonożnym gościom komfortowe warunki do spania i wypoczynku. Legowisko w pokoju to praktyczny element wyposażenia i duże udogodnienie także dla właścicieli psa.
Hotele przyjazne psom z reguły zapewniają zestaw misek, zarówno na jedzenie, jak i na wodę, dzięki czemu goście nie muszą już tego taszczyć ze sobą. Warto dopytać o ten drobiazg, który bardzo ułatwi życie w podróży, zwłaszcza na etapie pakowania.
Dobre hotele, które rzeczywiście, a nie tylko deklaratywnie są przyjazne psom, często zapewniają swoim czworonożnym gościom przysmak na powitanie – oczywiście w uzgodnieniu z właścicielami. Jest to postawa, która jednoznacznie wskazuje na to, że mamy do czynienia z obiektem „pet friendly”.
Idąc krok dalej, warto dopytać, czy hotel zapewnia np. wyżywienie dla psa, oczywiście tylko pod warunkiem, że zwierzak nie jest alergikiem i nie ma żadnych specjalnych wymagań dietetycznych.