reakcja psa na leki

pytanie:
Owczarek środkowoazjatycki, 90kg "Żywy" i spokojny zarazem. Żywiony jest: i sucha karma i karma z puszki jak i gotowanym np mięsem ryżem kluskami. Pies w Wielka Sobotę czymś sie zatruł (podejrzewamy otrucie) wymiotował i miał biegunkę. Dostał kroplówkę i jakiś antybiotyk. Objawy przeszły ale pojawiły sie opuchnięcia- weterynarz powiedział, że mogą być to opuchnięcia po kroplówce na karku ale przy użyciu igły żaden płyn nie wypłynął. Pies ma powiększone "wole" jak u indyka albo u krowy czego nigdy wcześniej nie miał. Zrobiło mu sie to następnego dnia po kroplówce i antybiotyku. Weterynarz stwierdził stan zapalny ale nie ma pojęcia co z tym może być (jakiś stan zapalny?) nie ma żadnej rany. Pies ma 2 lata.

odpowiedź:
Witam, trudno odnieść się do objawów których się nie widzi. Wole jako takie organ nie występuje u psów, dlatego należy przeprowadzić wnikliwą analizę podanych leków w formie zastrzyków i miejsc podania. Na podstawie tego można podejrzewać reakcje na leki, czy inne. Do wystąpienia reakcji zapalnej nie musi być powstać rana. (przykłady to; zapalenie płuc, zapalenia nerek, czy wiele innych.) stan zapalny mógł powstać w wyniku drażniącego działania leków podanych w zastrzyku pod skórę, tworząc nawet jałowy ropień. Proszę o zaufanie lekarzowi prowadzącemu ma doświadczenie w tym temacie i co najważniejsze widzi problem na własne oczy, może zbadać i ocenić. Nie prowadzi się diagnostyki, czy leczenia przez internet. powodzenia

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.