15 czerwca po raz drugi w naszym kraju obchodzony jest Ogólnopolski Dzień Dogoterapii, chociaż ta forma pomocy chorym i niepełnospranym jest w Polsce stosowana już od 21 lat. Psy najbardziej pomocne są dzieciom autystycznym, z porażeniem mózgowym, z chorobami centralnego układu nerwowego i niedowładem kończyn. Wspomagają też rozwój emocjonalny, motoryczny, komunikatywność, ogólną edukację, uczą zachowań społecznych. Kontakt z psem otwiera dziecko na otaczający je świat, sprawia, że rehabilitacja nie jest nudna, monotonna i męcząca, a efekty dogoterapii pojawiają się znacznie szybciej niż w przypadku innych rodzajów kuracji. Z dogoterapii korzystają również osoby w podeszłym wieku. Pies-terapeuta zaczyna się uczyć już jako szczeniak i jest przygotowywany do pracy przez kolejne dwa lata. Trening polega na jego socjalizacji, uodpornieniu na bodźce zewnętrzne i zachowania ludzi. Najważniejsze cechy, które określają przydatność do pracy terapeutycznej, to brak agresji, łatwość nawiązywania kontaktu z człowiekiem, predyspozycje i chęci do pracy.